Hur man går vidare med DNA 2018-05-16

31946354 1753007961431241 8123921951665160192 nPå onsdag 16 maj, 18.00 - 20.30 kommer Christina Sagersten att föreläsa om DNA och hur man går vidare efter att ha topsat sig!

Vi håller till i Konsthallen och inträdet är 50 kronor.

Om du är intresserad av att köpa ett kit, så kommer Christina att ha med sig till försäljning. Välkomna!

Detta är i samarbete med Biblioteket i Kramfors och Vuxenskolan

Författarbesök Ola Larsmo 2018-04-18

Den 18:e april kl 18.00 kommer Ola Larsmo till Kramfors bibliotek.

Ola Larsmo berättar i romanen Swede hollow om de fattigaste bland svenska invandrare, som bosatte sig i slummen i Minnesota i USA vid sekelskiftet 1800-1900. Boken lyfter fram människor som vi sorterat bort ur vår gemensamma historia. Människor som vi har valt att inte se, eftersom deras erfarenheter gör något med vår självbild. I en tid då världen åter präglas av migration och folkvandring stiger de fram på nytt och vill bli sedda.

Aktiviteten är ett samarbete med Biblioteket i Kramfors och NBV.

Öppet i lokalen våren 2018

8Välkommen till släktforskarlokalen Limstagatan 13C i Kramfors.

Öppet varannan torsdag kl 12-15, 25/1, 8/2, 22/2, 8/3, 22/3, 5/4, 19/4, 3/5 och 17/5.

Kom in och titta i vårt bibliotek, läs släktforskarföreningars tidningar eller bara ta en fika med oss.

Fortsättningskurs släktforskning 31:a januari 2018

Hej!

Vi i Ådalens släktforskarförening har börjat med fortsättningskurs i släktforskning. Vi träffas 5 onsdagar (varannan) med start 31/1 (v.5)
Kostnad: 400 kronor (inkl. lokal Vuxenskolan, uppkoppling, kopiering, fika och glada ledare :) Om du inte har något abonnemang på Arkiv Digital, finns möjlighet att beställa ett elevabonnemang för 150 kronor.

Ni kan anmäla direkt till Vuxenskolan eller direkt till Agneta. Först till kvarn!

Detta brev har också skickats till er som nyligen gått kurs och som kanske vill fortsätta att träffas och leta i arkiven!

Välkomna!